ו. אפר 26th, 2024

בזמן ריצת לילה ארוכה עם שרי בשי סיפרה לי שרי שהיא מאוד אוהבת להקשיב לפודקאסט של trail runners nation – במיוחד את הראיונות המקצועיים שמדי פעם מבקרים. מיד הסכמתי איתה – הפודקאסט הזה מלווה אותי בהרבה ריצות ארוכות. שאלתי את שרי אלו פודקסטים נוספים היא שומעת – והתפלאתי לשמוע שרוב האחרים לא היו קשורים לריצה כלל. שאלתי מדוע היא לא שומעת עוד ראיונות מקצועיים והיא ענתה שהיא לא מכירה עוד כאלו טובים… מה שכמובן שלח אותי לברברת אין סופית על כל המקורות הנהדרים שאני מקשיב להם.

נכון, יש שלושה סוגי אצנים. אלה שרצים בלי מוזיקה או אוזניות כדי להתחבר לסביבה. לא יכול להגיד שאני מתנגד לרעיון – גם אני אוהב לפעמים ריצה שקטה. אבל בזמן אימונים ל100 מייל, אין ספור של שעות על שעות של ריצות לבד, אני מוצא את עצמי מתגעגע לקצת השכלה, שיחה, או סתם להעביר את הזמן. בין אלו שרצים עם אוזניות, יש כאלו שלא יכולים בלי מוזיקה, ואלו שרצים עם פודקסטים. אני ברוב הזמן מהסוג השני – בשבילי זהו זמן איכות שמאפשר לי ללמוד ולגדול.

בכל מקרה, הרשימה:

  • Endurance Planet: תוכנית עם הסטוריה ארוכה שמאוד השתנתה בשנה האחרונה בזמן חילופי משמרות. פעם זה היה בעיקר סיפורים, היום זה ממש פודקאסט מקצועי ודי מסחרי, בנוי במסגרת שאלות ותשובות של מאזינים השולחים לרוב את השאלות לאתר או לדף הפייסבוק ומחולק באופן ברור לפי סוג התוכנית:
  • Ask The Nutritionist עם בן גרינפילד מטפל בשאלות על תזונה. בן הוא איש ברזל מקצועי מאוד בתחומו, לטעמי קצת נוטה לטרנדים ואובר דרמטיות מצד אחד אבל מאוד אמין מצד שני – פעמים רבות הוא מודה בטעויות ואת רוב הדברים שהוא מדבר הוא מנסה על עצמו (כולל בדיקות דם, תזונה לקראת מירוץ, בדיקות טסטוסטרון וכו). אם אהבתם את הקטע שלו אז יש לו פודקאסט משלו  אבל אני לא מכיל אותו ברישמה שלי כי התעייפתי מלהקשיב לו שעה שלמה. 
  • Ask The Coaches ו-Ask The Ultra Marathon שניהם קטגוריות שמנוהלות בעיקר ע”י lucho – אולטרה מרתוניסט ואחד החביבים עלי. הוא אדם מאוד ישיר ומאוד לענין, מאוד מקצועי ובעל נסיון רחב מאוד באימונים ואנשים. אחת התשובות הרגילות שלו (שאני מאוד מאמין בה וזה הפך כבר לבדיחה בתוכנית) היא “זה תלוי”.
  • Ask The Doctor – בנושאי פציעות
  • בנוסף יש קטגוריה של דיווח על מירוצים, אבל מכיוון שרובם טריאתלונים אני לא מאזיו ופשוט מוחק את הפרק כשהוא מגיע. אפשר לדעת על מה הפרק מראש לפי הכותרת.
  • Trail Runners Nation – כחלק מהאתר עצמו, שהוא פלטפורמה סוצלית לא רעה לרצי אולטרה (שווה בדיקה) – הפודקאסט הזה מקצועי מאוד, קצבי מאוד, מענין ומצחיק. פרקים של שעה לרוב,  כשכל ה”שדרנים” הם אצני אולטרה מנוסים.
  • Ultra Runner – פודקסט מצחיק ומאוד זורם על כל מה שקורה באולטרה. אימונים, חוויות וראיונות אישיים וכן חדשות מעניינות מהעולם (כמו מירוץ החמורים!)
  • Run Run Live – פודקאסט לא רגיל ולא לכל אחד, אבל אני מוצא אותו מוצלח. זהו פודקאסט יחסית אישי אל ראסל, שבמצקועו היא איש מכירות בחברה כלשהי (הוא לא מפרט אבל מדי פעם הוא זורק איזו מילה) עם הרבה מאוד נסיעות. הוא רץ עם הכלב שלו, הצליח לחזור אחרי הרבה זמן מפציעה (דורבן), ותמיד מעדכן בצורה מאוד אמיתית מה עובר עליו – לטוב ולרע. הוא גם מטבל את התוכנית בעיצות לניהול החיים, בראיונות מעניינים עם אצנים וסופרים פחות מוכרים (לא רק מנצחי תחרויות ובכלל די מענין).
  • Talk Ultra – הפודקאסט המפורסם של Ian Corless, מצד אחד יוצא פרק כל שלושה שבועות, מצד שני כל פרק מעל שלוש שעות (!) –  הוא אחד המעניינים ברשימה. יחד עם Karl Meltzer הוא מדבר על מירוצים, תזונה ואימונים, ומראיין את טובי המתחרים בעולם – לרוב את המקומות הראשונים בכל מרוץ שהוא מגיע אליו, בעיקר מירוצים אירופאים (הוא מאנגליה). צריך אורך רוח וזמן, אבל זה משהו שהרי לא חסר לנו אם אנחנו מאזינים בריצה.
  • Paleo Runner – קצת שונה מהשאר משום שזה פודקאסט חדש משבילי ומאוד צר באופי – המגיש הוא בחור עם רגישות קשה בבטן, שמאמץ גישת ריצה ותזונה מינימליסטיות וללא פחממות. רציתי לשמוע קצת על השיטה ואיך זה עובד בשבילו.
  • The Long Run – עמוד הפייסבוק – פודקאסט חדש מאוד, ואני מאוד אוהב את הבתוליות שלו, מכיוון שהוא עדיין מחפש את עצמו. אצנית ואצן, שניהם עם נסיון אולטרה, בגדול מדברים על מה שקורה להם, אימונים תחרויות – לפני ואחרי.

מקווה שקיבלתם כמה טיפים טובים כאן.. מה איתכם? למה אתם מאזינים בריצות ארוכות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *