ו. מאי 3rd, 2024

ככל שתקופת האימונים לאולטרה התקדמה והקילומטרים ברגליים גברו , עלו שתי תובנות מרכזיות :

האחת –ריצה בשטח הררי כמו ” הרי מגידו ” אינה אפקטיבית הואיל והתוואי של המרוץ הקרוב אינו הררי.

השנייה – הואיל והמרחק בין תחנה לתחנה הוא 5 קילומטר לערך יש צורך באמצעי שתייה אחר שאינו המנשא האהוב של גרגורי רופוס. מחד מנשא המים הוותיק של רופוס הוכיח את עצמו הן באולטרה “הר לעמק” כמו גם באולטרה “מגידו” עם זאת הוא נראה לי מרגע לרגע כ – Overkill משקל רב מידי על הגב שאינו מאפשר לי למצות את יתרונות המרוץ הקרוב שהם תחנות הזנה קרובות אחת לשנייה.

נדרש פתרון אחר לנושא המים והתזונה , בהתחלה חשבתי לעצמי זה בסך הכל 5 קילומטר , אולי אין צורך כלל במים ואוכל בין התחנות , אם זאת ככל שהאימונים גברו היה לי ברור שכמו ש5 קילומטר בתחילת המרוץ יכולים לקחת 30 דקות כך ככל שיתקדם היום והחום יעלה כך 5 קילומטר יכולים לקחת 45 דקות ומעלה . נדרש פתרון אחר.

בתחילה ניסיתי לרוץ עם חגורה וותיקה שקניתי במרוץ אייל ב2007 ולא זכרתי מדוע חדלתי להשתמש בה . מדובר בחגורה של בקבוק אחד של חברת נייק, הנפח 660 :

מהר מאוד נזכרתי למה הפסקתי להשתמש בה, היכן שלא שמתי אותה היא עשתה לי כאבי גב וזה עוד במרחקים קטנים (20 ועודף ).

לקחתי להתנסות את חגורת המים של סולומון , המכילה שני בקבוקים של 660 ועוד כיס לחטיפים ועוד… החגורה לא הרגה את הגב עד הסוף אבל אין ספק שכאבה . מעבר לכך המשקל של החגורה המלאה פשוט ” שתל ” אותי באדמה לא התקדמתי , זה הזכיר לי את האימונים הטיפשיים לצבא של ריצה עם תרמיל מלא חול . הבנתי שעדיף לחזור לרופוס ולא לרוץ עם החגורה הכבדה והלא נוחה הנ” ל.

בחיפושי באתרים בחו” ל קיבלתי עוד ועוד המלצות על חגורה של בקבוק אחד של חברת Amphipod

היתרון הגורף של חגורה זאת היה בקבוק של 660 השוכב על הגב וכך אינו מפעיל נקודת לחץ על הגב של הרץ. בנוסף הבקבוק שטוח ( כמו בקבוקי שתייה חריפה מוסלקים ) דבר ששוב מקל על הגב וגם מאפשר אחיזה נוחה בבקבוק שהוא לא במנשא. בחגורה יש שני כיסים , עליון ותחתון המאפשרים נשיאת נייר טואלט לחירום , חטיף או שניים יש כיסים לג’לים ועוד רשת המצורפת למנשא בה ניתן לשים מעיל גשם או כובע לאחר הריצה.

הבקבוק נוח גם בלי המנשא

קניתי בrunningwarehouse את החגורה ב40 דולר לערך כולל משלוח .

בהתחלה העיצוב כל כך הרשים אותי שחשבתי שזה לא רצועה אפקטיבית , ניסיתי לרוץ רק עם הבקבוק ביד ולא במנשא ולראות איך זה והיה לי מאוד נוח , רצתי עם המנשא ריצות רבות עד היום מעל ל 400 קילומטר שהארוכה ביותר עד לרגע זה היא של 60 פלוס קילומטר. אין מה לאמור חגורה מדהימה , לא כואבת בגב , כיום אני מרגיש קצת ” עירום לרוץ בלעדיה , נוחה , במלא הכובד כולל שלושה חטיפים , חצי גליל נייר טואלט בקבוק 660 מלא והנייד שלי היא הגיעה ל900 גרם לערך . אני מקווה לא להעמיס כל כך במרוץ אבל זה טוב לדעת ש” הגב שלך ” מכוסה”.

מנשא עם הפתח התחתון פתוח להבלטה

המנשא על הגוף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *