א. מאי 5th, 2024

היום סיימתי את ריצות ההכנה לאולטרה הר לעמק .מדובר על מקצה של 125 ק”מ .חילקנו אותו בריצות השונות לשלושה מקטעים :

א.כלנית-אלון הגליל- מקטע זה אמור להיות קל אבל יש בו שני אתגרים מרכזיים ,במידה וירד גשם בשבוע של האירוע האזור של בקעת נטופה הופך לשדה בוץ .הדבר מקשה מאוד את המעבר במקטע לחינתון (מקטע שעקרונית הוא מישורי וקל ) .בנוסף נקודת קושי נוספת מצויה במעבר ביוב מתחת לכפר מנדה ,כל רצי הר לעמק יעברו בו והחווייה לא מרנינה וארומטית .

ב.אלון הגליל –כפר יהושע –מקטע קל יחסית ,העלייה לטבעון טיפה מאתגרת אבל לא הרבה מעבר לטיפה ,קטע נחמד וזורם.

ג-כפר יהושע –תמרת –מתחיל בעלייה לטייפון ,לא פשוט ובהחלט מזכיר קצת את האולטרה ,מעבר לכך הנקודה הקשה ביותר לפחות עבורי היא המקטע בין הזורע ליוגב ,מדובר בקטע בערך של 15 ק”מ מישורי ,על שביל לבן , בלי גירויים ובחושך ,משעמם,מייאש  ומדכדך מאוד …לקראת הסוף העלייה לתמרת בהחלט קורעת את הצורה אבל שווה והנוף מרהיב .

לסיכום :

  1. הכינו תוכנית גיבוי להחלפה בתחנות הסטנדרטיות ,אתם לא תוכלו להיכנס עם רכב בזמן לתחנות שארגנו המארגנים ותאבדו זמן אדיר בכניסה ויציאה משם .אין שום סיבה להיכנס עם הרכב ולבצע את ההחלפה עם הרכב וכל הצוות בתוכו בכל החלפה .אפשר להוריד את המחליף בפתח התחנה ולא להכניס את הרכב פנימה.
  2. גבו כל ציוד –פנסים מתקלקלים ,מכנסים ונעליים מתמלאות בביוב בחינתון ,אתם לא תרצו לרוץ בנעליים האלה את המקטע הבא שלכם.הכינו שקית זבל על מנת לאפסן בה את הבגדים מלאי הביוב.
  3. הכינו ציוד למזג אוויר משתנה- הטמפרטורות משתנות לאורך המסלול ,אתה יכול להתחיל בחמסין ולקפוא בלילה ,תאמינו זה קרה לי ..ממש לא כדאי לרוץ קטע בכפור שלא התארגנת עליו …הציוד על האוטו ואל תחסכו כי תסבלו בזמן אמת.
  4. הכירו את המסלול –כמובן שהנהגים צריכים לדעת איפה כל תחנה ולא רק להסתמך על ה-GPS אבל מעבר לכך חשוב שאתם(הרצים )  תדעו האם המקטע שלכם קל או קשה ,האם יש שם אפשרות למלא מים בתחנת ההחלפה .אומנם המרוץ הוא לא תחרות ניווט אבל עדיין ברגע של עפיפות חשוב לדעת איפה אתה אמור להיות על מנת להתאפס אם לקחת את הפנייה הלא נכונה.
  5. כבדו את המקום ,בבקשה קחו את כל הציוד (כולל הפסולת ) אתה  הגעתם .נכון זה הרפתקה בשטח ויש חוויה של פיקניק שלעתים גורמת לישראלי המצוי להשאיר מאחור מזכרות מכבידות ,כמו למשל :עטיפות חטיפי אנרגיה ,אריזות של ממתקים ועוד …ממש חבל …האירוע מושקע…הנוף  מסביב נהדר ורצוי לשמור על כך גם לשנה הבאה.

שיהיה לכולנו אירוע מוצלח .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *