ש. מאי 4th, 2024

על פי רוב חודש ינואר הוא זמן טוב להעריך מה הם יעדי הריצה שלך לשנה הקרובה. דבר אחד שיש לשקול בשעה שאתה מגיע להחלטות  בנוגע לשנה החדשה הוא האם אתה רוצה להוסיף את היעד של סיום האולטרה מרתון הראשון שלך. אם תחליט שיעד זה הוא היעד עבורך ,אין ספק שהשנה 2010 תהפוך להיות אחת מהשנים המשמעותיות והזכורות לטובה של חייך. אם זאת אין ספק שהחלטה זאת תאלץ אותך לצאת מחוץ לאזורי הנוחות של אימונים שלך.

ריצה של אולטרה מרתון תאלץ אותך לחקור אזורים חדשים, גם מנטליים וגם פיזיים .אתה תצטרך ללמוד כל מה שאתה יכול על אימון של ריצה למרחקים ארוכיםמה לאכול ולשתותמה ללבוש, איך לרוץ מרוץ בצורה חכמה ואיך אתה נהנה תוך כדי עשייה של כל אילו.

מקור המידע  הטוב ביותר העומד בשבילך הוא ניסיון העבר של רצי אולטרה מרתון באזור מגורייך, במקביל יהיה לימוד אינטנסיבי עצמאי תוך כדי “ניסוי וטעייה” בנוגע למה “עובד” הכי טוב עבורך .

מצורפים מספר רעיונות שעליך לחשוב עליהם, חלק מהרעיונות ברורים מעילהם, חלקם לא כל כך ברורים ויעלו תוך סיום האולטרה מרתון הראשון שלך.

היעד הראשון שלך הוא להיות בתהליך של אימון למרוץ לפחות ארבעה או חמישה חודשים לפני האירוע. דבר לא יסייע לך לסיים את האולטרה הראשון יותר מאימון מספיק ויציב לאורך זמן. בשעה שאימון טוב לא מוביל בהכרח להצלחה במרוץ להיות באופן משמעותי לא מספיק מאומן לאירוע כמעט יבטיח את הכישלון בו .האלוף האולימפי Juma Ikanga נוהג לאמר “הרצון לנצח הוא חסר משמעות ללא הרצון להתאמן“.

בחר במרוץ האולטרה אותו אתה מעונין לרוץ מראש ולמד את כל האפשר בנוגע למסלול אותו תרוץ ביום האירוע. אם אתה יכול נסה לרוץ מקטעים מהמרוץ מראש ,במידה והמרוץ באזור הררי התאמן בריצה באזור הררי, אם יש קטעים של ריצה טכנית התאמן בריצה טכנית . אם המרוץ נערך בזמן יום או בתקופה חמה התאמן בהתאם. השתמש בריצות האימון שלך על מנת לבחון את הנעליים, מזון, שתייה וציוד אותו אתה מייעד ליום המרוץ.

כאשר יום מרוץ האולטרה שלך מגיע, אפשר לעצמך את היציאה לדרך המוצלחת ביותר ע”י הכנה נכונה לזינוק. ארגן את הציוד למרוץ מראש בצורה ברורה ומובנת , וודא שוב פעם שכל הציוד נמצא איפה שהוא אמור להיות . בדוק שאתה יודע בברור איך אתה מגיע לנקודת הזינוק ביום המרוץ. בזמן לפני המרוץ עשה רשימה לוודא ש: יש עליך מספיק קרם הגנה מהשמש, מרחת חומר נגד שפשפות, הגנת אזורים פגיעים באמצעות פלסטרים, כל הגלי’ם וכמוסות המלח מוכנים, אתה מצויד במספיק שתייה למקטע הראשון והלבוש מותאם לתנאים.

כאשר המרוץ מוזנק, הרגע. זה אינו מרוץ כנגד השעון עבורך, טוב האמת היא שזה כן מרוץ כנגד השעון אבל לא רצוי להתחיל ריצת אולטרה מרתון ראשון בלחץ כזה. הכן את עצמך מנטלית, באולטרה ראשון היעד שלך הוא לסיים את האירוע ולא לעשות שיא מסלול.

שלא כמו במרתון, קצב הריצה יהיה יותר איטי, אפילו רצי הצמרת במרוץ זה ילכו חלק מהמקטעים על מנת לשמר אנרגיה למקטעים המישוריים ולירידות. פנה לך זמן לאכול ולשתות כפי שצריך. קבל את העובדה שייתכן ויהיו מקטעים בהם אתה תלך. מקד את תשומת הלב שלך לרצון להתקדם במרוץ ולא על המרחק הכולל אותו אתה רוצה לסיים.

בריצת מרתון יש ארבעה דברים שיכולים להשתבש אתה לא מרוכז, מביט במסוק שמסקר את האירוע ומעקם את הרגל שלך. אתה מועד על מישהו שחותך אותך בדרך לכוס מים בתחנת ההזנה. אתה מתרסק כנגד הקיר, באופן קשה יחסית למה שאתה מכיר או שהתאומים נתפסים לך בקילומטר ה-30 פלוס. מעבר להומור על פי רוב מרתונים הם יחסית צפויים, אתה רץ, רץ, רץ ומסיים יחסית די ברור לרמת האימונים שהשקעת בה.

הדבר אינו נכון לריצת אולטרה מרתון. אתה צריך לצפות לבלתי צפוי ולהיות מוכן ל”זרום “עם ההפתעות כי הן יתרחשו במרוץ ,התאומים עשויים להיתפס ,הברך תתחיל לכאוב , או מרפק או הציפורן ברגל. עלה בראשך איבר בגוף , משהו עלול להשתבש בו במרוץ . אתה עלול למעוד ולפול על סלע או שורש של עץ או להחליק ולמעוד מצוק . הנגן שלך יכול לפול למים, אתה עשוי להשאיר את בקבוק המים שלך בתחנת העזרה , לקבל עקיצה ע”י צרעה מעוצבנת , להמשיך בנתיב הלא נכון לשום מקום , יכול לנחות על ערימת סלעים , לקבל שלפוחיות על גבי שלפוחיות שכבר יש לך , להקיא , להרגיש סחרחורת ולהרגיש שאתה בקצה גבול היכולת שלך.

הטריק הוא להבין מראש שהכל יכול להתרחש באירוע זאת על מנת שברע שהשיבוש אכן יתרחש ,אתה לא תתייאש ותאמר לעצמך “אוי משהו השתבש …זה כנראה לא היום שלי ” .משהו תמיד ישתבש לך ולאחרים אבל זה עדיין יכול להיות היום שלך .להרגיש שאתה בקצה גבול היכולת שלך באולטרה מרתון –זה ההרגשה הנורמלית.

מה אתה עושה ברגע זה ?אתה מחדד את ההומור שלך ומחזק את עצמך מנטלית .אנשים שרצים אולטרה מרתון מדברים על כך שהם נהנים , אבל הכיף יכול להיות כיף עגמומי , בייחוד לקראת סוף האירוע ..אז אתה תשמע אמירות כמו “אם זה מתחיל להרגיש טוב באולטרה מרתון אל תדאג אתה תצא מזה ” ,אתה יכול לישון שתמות “, אתה תייחל להגיע ל”קיר ” של המרתון כאשר אתה תגיע ל”אחיזת המוות ” של האולטרה מרתון ” ,”אני תמיד מתחיל אולטרה מרתון עם יעדים משמעותיים , לאורך המרוץ אני מעריך מחדש את היעדים שלי עד לכך שהציפייה המשמעותית ביותר שלי עבור המרוץ היא שאני אמנע מלהקיא על הנעליים שלי ” .

אם תשמור על חוש ההומור כאשר הדברים משתבשים לך באירוע מאפשר מניעה של מחשבות שליליות וקודרות שעלולות ועשויות להופיע. אתה חייב להיות ערני לזה כאשר תהליכי החשיבה שלך יעודדו אותך לפרוש , אבל אתה חייב לעודד את עצמך להמשיך הלאה. טקטיקה טובה היא להחזיק במנטרה שאותה תשנן כאשר המחשבות שלך מתחילות להתדרדר . אתה גם יכול לנסות לייחס את הכאבים להשקעה הטובה שאתה משקיע באירוע , חובה אליך לכור כל האנשים מסביבך מרגישים מאוד רע – כמוך .התמקד במה אתה צריך לעשות עם עצמך ברגע זה ,יש לך כיווצים ? קח  לגימה מהשתייה האיזוטונית שלך ,או כך כדור מלח .אתה  חש חולשה  ? נסה עוד חטיף אנרגיה .אתה מרגיש שאתה מתחמם ? האט את הקצב ,עבור להליכה לתקופה מסוימת ושתה הרבה מים .

חשוב לאורך כל האירוע לא לחשוב על כל המרחק שנותר לך .פרק את המרוץ לחלקים  אפשריים ,כמו למשל המרחק לתחנת הרענון הבאה,המרחק לקצה הגבעה הקרובה או  לעיקול הבא בדרך.

המרוץ עלול להחוות כנצחי ,אבל אתה תגיע לחלק הדרך האחרון ואתה תראה את שער הסיום והשנה 2010 תהפך להיות שנה משמעותית ,השנה בה כבשת את האולטרה מרתון הראשון שלך ,מי יודע אולי יבוא היום ותספר על השנה הזאת לנכדייך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *