ש. מאי 4th, 2024

כאשר התחלתי להתאמן למרוצי אולטרה מרתון הייתי זאב בודד.למה להתחבר למישהו שרק יקלקל לי את החיבור המבורך לטבע ?וכמובן שדמיינתי שהשותף ריצה רק יגביל את קצב הריצה שלי ,לא יאהב את מסלולי הריצה שלי ולא יתארגן בהתאם ללוח הזמנים שלי לאימונים.במילים אחרות נשותף הדמיוני לריצות הארוכות שלי היא “קוץ בתחת “.

לאחר תקופה ממושכת נתתי לרעיון של ריצה עם שותף הזדמנות וכיום ארבעה שותפים לריצה מאוחר יותר אני יודע שכל החששות היו מופרזים.

ריצה עם שותף יכול לשדרג באופן ניכר את הביצועיים בריצת אולטרה מרתון ,ריצות אילו דורשות משטר מתמשך של ריצות ארוכות לאורך מאות קילומטרים ושותף מסייע בכך עד מאוד.

ברגע שביססת את משטר האימונים השבועי שלך עם השותף אתה יכול להוריד מהראש את השאלה היומיומית בנוגע ל-“האם לרוץ או לא לרוץ ” היום.אתה יודע שתרוץ היות ואתה מחויב לאחר .הדבר מהותי במיוחד בהתחיבות לריצות ארוכות ומעיקות שיש חשש שאתה תרצה להתחמק מהן .

אני אפילו לא יכול לזכור היות והיו כל כך הרבה מקרים בהם גררתי את עצמי בארבע בבוקר מהמיטה החמה למזג אוויר סוער וקר היות והתחייבתי לריצה .הריצה המשותפת מונעת מאימונים רבים להתתרדר למצב של “שריפת קילמטרים ” סתם באימון חסר תוחלת ובנוסף יחסית קשה לפרוש באמצע.

שותפים לרצות ואימוני לאולטרה מרתון נוטים להפך לחברים טובים ,יש כבר את התשוקה לריצה משותפת ברקע ולאורך המסלול בשעות הריצה המתמשכות אפשר לשתף בהתלבטיות ואירועים בחיים ,בנוסף בבדידות המשותפת בריצה אפשר להתווכח לאורך זמן על כל נושא .בנוסף אין ספק שריצה משותפת לאורך שעות מאפשרת לפתח ביחד את ההתיחסות המשותפת לפילוסופיה של הריצה .ניתן לפתח יחד תוך כדי ריצה תוכניות אימונים ,להתלבט בנוגע לנעל האופטימלית ,לחשוב על מנשאיי מים וביחד להפיק מהחוויה המשותפת.

עם שותף ניתן לעשות פוסט מורטום למרוצים בעבר ולתכנן מרוצים עתידיים .

ביום המרוץ עצמו ריצה עם שותף מפחיתה על פי רוב את המתח הקיים ,ריצה בקצב שנקבע מראש את הקילומטרים הראשונים ללא חשש להיסחפות בקצב עקב השותפות בריצה  הופכת את כל הריצה לפחות מאיימת ,כמעט  כמו ריצת אימון ..בנוסף במידה והריצה לא משותפת ,פגישה במהלך הריצה עם שותף האי ומינים יכולה להוות נקודה של רגיעה מול קשיים מתמשכים .במידה ומדובר בתכנון של ריצה משותפת במרוץ מרוץ משותף יכול לשפר את הקצב הכללי הואיל וקשה יותר לוותר לעצמך ,אתה גם יכול להעריך איך הולך לך לפי ההשוואה לקצב המשותף בריצה מול השותף הקבוע .יש רבים שמנסים גם להתחרות קלות בשותף לריצה דבר שיכול הדדית לשפר את התוצאות הכלליות של שני השותפים.לדוגמא שאני סיימתי 15 דקות לאחר השותף המאוד צעיר שלי לאימונים ידעתי שהיה לי יום ריצה מצויין.

לאחרונה אני וושותפי לאימונים רצנו את מרוץ COYOTE  TWO MOON 100 KM –מרוץ קשה עם עליות לא פשוטות .לא היינו מוכנים במיוחד לתוואי הזה וידענו שהמרוץ יהיה קשה מאוד עבורינו

לכן החלטנו פשוט לרוץ ביחד ולראות מה יילד יום.במרוץ רצנו בלילה והיינו אמורים לסיים בבוקר .בערך בארבע לפנות בוקר בעליות הקשות שנינו נשברנו ,השותף שלי הכריז שהוא מתיישב ואני חשבתי מתוך התשישות המצטברת שלי שזה צעד מצויין.ישבנו על דרך העפר וצפינו באורות העיר OJAI המשקיפה על חוף הפאסיפיק.אני לא זוכר מה נאמר בינינו רק שהיה כיף ומדהים לצפות כך באורות ,לאחר זמן קמנו והחלטנו להמשיך לרוץ ולסיים יחד .

ריצת אולטרה מרתון מלווה ברגעים נפלאים רבים ,חלקם סולידאריים וחלקם בחוויה משותפת .רגעים אילו במרוץ היו רגעים משותפים מדהימים

מחבר Gary Dudney

המאמר פורסם באתר של UltraRunning magazine וכל הזכויות עליו שמורות ושייכות למגזין . המאמר תורגם ברשות המגזין ואנו מודים לו על כך .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *